sunnuntaina, heinäkuuta 23, 2006

Kultaisen poron maa

Kerran kun minä olin piirtämässä niin ukki sanoi että se haluaisi poron kuvan. Minä piirsin sille ensin poron ja sitten rupesin piirtämään sille omaa maata. Ensin piirsin siihen ruohoa ja lehtiä ja kukkia. sitten ajattelin että teen oikean maan sille mutta lopulta teinkin sille tämmöisen pienen satumaan. Minä tein sinne liloja pilviä koska lila on minusta kaunis väri.Kuvassa näkyy myös kultaisen poron putous.Siinä on kultaisia aaltoja ja sen takia juuri sen nimi on kultaisen poron putous. Poron takana olevat kolme vuorta ovat kultaisen poron vuoret ja koko laakson alue kultaisen poron laakso.Minä ajattelin että siellä olisi varmaan mukava asua mutta sitten kun siinä kuvassa ei näkynyt minulle ketään kavereita enkä tiennyt onko siellä ruokaa niin ajattelin että ehkä se on vain kultaisen poron ja sen kavereiden laakso.Ne ovat varmasti siellä onnellisia kun siellä saa olla rauhassa. Niin etten muutenkaan viitsisi mennä rauhaa häiritsemään.Kuvassa näkyvä puu on laakson ainoa pyhä puu. Sillä laaksossa kaikki muut koivut ovat tavallisia kukittomia koivuja mutta tässä puussa kasvaa vaaleanpuna liloja kukkia. Kultaisen poron maan pilvet ovat alhaalla koska päivällä ne suojaavat auringon paisteelta. Yöllä ne taas ovat taivaalla ja peittävät puoliksi kuun että kultaisten porojen olisi helpompi nukkua kun kuu ei paista niin hirveästi.Kultaisen poron maassa ei ole koskaan talvi mutta siitä huolimatta kylmyys on tehnyt vuorten huipulle lunta koska silloin kun meillä on talvi niin tuuli on todella kylmä kultaisten porojen laaksossa. Mutta vuorilla on kaikkein kylmintä ja siksi juuri vuorilla on lunta.Kun tulee kylmä aika porot tekevät pienet nukkumapaikat luoliin tai suurin puunkoloihin ja nukkuvat siellä kunnes kylmimmät ilmat ovat häipyneet.Kun ne ovat loppu ne tulevat ulos ja tekevät taas omat kesäpaikkansa esimerkiksi lehtimajat ja asuvat siellä kesän kunnes taas koittaa kylmä aika.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oletpa jaksanut hienon piirustuksen tehdä ja värittääkin huolella!

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos blogistasi! Kertomuksesi ovat mukavaa luettavaa, jatka ihmeessä kirjoittamista.

Hauskaa syksyä!

Saara

Anonyymi kirjoitti...

Oi kun nätti kuva=) Mä en ollu noin hyvä piirtämään kuusivuotiaana=)

Siniorvokki kirjoitti...

Kristan äiti,Hyvä kun pidät
piirrustuksista. Tein iirrustuksen mummulassa. minä olen itse tyytyväinen niihin piirrustuksiini jotka laitan blogiini. Joskus piirrustukseni menevät kyllä pilalle mutta epäonnistuneita piirrustuksiani en pane blogiini.

Hei Saara,Rupean taas kyllä jatkamaan kirjoittamista ja laitan tänne myös kuvia. Kiva kun pidät
blogistani ja sen kuvista ja jutuista.

Irkku,kiva kun pidät piirrustuksestani oletko jo katsonut muutkin piirrustukseni jos et ole niin katso ihmeessä.